marți, 15 octombrie 2013


Totul despre evaluarea de la clasa a IV-a, în 7 întrebări şi răspunsuri



1. Cine este evaluat? Care este scopul organizării unei astfel de evaluări?


 
          Nu toți copiii vor fi evaluați. Vor fi evaluați elevii din școli desemnate de către minister într-un eșantion național reprezentativ. Scopul acestei evaluări este să avem o imagine clară asupra modului în care copiii care au finalizat ciclul primar au dobândit cunoștințele și competențele necesare începerii cu succes a gimnaziului. Astfel, ministerul va avea o imagine clară asupra modului în care anumite politici specifice dau rezultate sau nu.
 

2. Care sunt disciplinele la care sunt evaluați elevii?


            Matematică și limba română.

3. Cine realizează subiectele?


         Subiectele sunt concepute de către experţi la nivelul ministerului. Evaluarea elevilor este o știință. Ea nu se limitează doar la notă, ci și la alte caracteristici, care permit mult mai bine să înțelegem situația specifică fiecărui copil.

4. Cum influențează calificativul primit evoluția elevului?

          Această evaluare nu influențează în niciun fel parcursul elevului. Obiectivul acestei evaluări este realizarea unei diagnoze a sistemului de învățământ primar.

5. Se vor realiza ierarhii?

          Nu. Acest lucru este exclus.

6. Nu există pericolul organizării claselor în funcție de rezultate?

         Nu. Segregarea copiilor în funcție de aceste rezultate ar fi o abatere extrem de gravă din partea învățătoarei și a directorului. Cadrele didactice din România au fost instruite în acest sens. Orice suspiciune că s-ar putea face așa ceva va fi temeinic verificată.

7. Dacă datele vor fi publice, părinții nu vor alege clasele de gimnaziu în

funcție de rezultatele de la evaluări?

         Nu, datele nu vor fi publice.

 

      © Fundația Mișcarea Populară
         Material realizat de experții în educație ai
                     Fundației Mișcarea Populară

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu