Totul
despre evaluarea de la clasa a IV-a, în
7 întrebări şi răspunsuri
1.
Cine este evaluat? Care este scopul organizării unei astfel de evaluări?
Nu
toți copiii vor fi evaluați. Vor fi evaluați elevii din școli desemnate de către minister
într-un eșantion național reprezentativ. Scopul acestei evaluări este să avem o imagine clară asupra modului în care copiii care au finalizat
ciclul primar au dobândit cunoștințele și competențele necesare începerii cu succes
a gimnaziului. Astfel, ministerul va avea o imagine clară asupra modului
în care anumite politici specifice dau rezultate sau nu.
2.
Care sunt disciplinele la care sunt evaluați elevii?
Matematică și limba română.
3.
Cine realizează subiectele?
Subiectele
sunt concepute de către experţi la nivelul ministerului. Evaluarea elevilor este o știință. Ea nu se limitează doar la notă, ci
și la alte caracteristici, care permit mult mai bine să înțelegem situația
specifică fiecărui copil.
4. Cum
influențează calificativul primit evoluția elevului?
Această
evaluare nu influențează în niciun fel parcursul elevului. Obiectivul acestei evaluări este realizarea unei diagnoze a sistemului de învățământ primar.
5. Se
vor realiza ierarhii?
Nu. Acest lucru este exclus.
6. Nu
există pericolul organizării claselor în funcție de rezultate?
Nu.
Segregarea copiilor în funcție de aceste rezultate ar fi o abatere extrem de gravă
din partea învățătoarei și a directorului. Cadrele didactice din România au fost instruite în acest sens. Orice suspiciune că s-ar putea face așa
ceva va fi temeinic verificată.
7. Dacă
datele vor fi publice, părinții nu vor alege clasele de gimnaziu în
funcție
de rezultatele de la evaluări?
Nu, datele nu vor fi publice.
© Fundația Mișcarea Populară
Material realizat de experții în educație
ai
Fundației Mișcarea Populară
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu